Monday, February 8, 2010

melaka n kelas kedua...

hallooo....hawauyuuu???bak kate abg kassim...entry ni gua nak cite pasal kegiatan gua wiken lepas...ari sabtu aritu gua pegi melaka...motip???gua nak gi fitting baju sanding ngan outdoor gua...kul 12 tgh hari gua gerak dari kl...sampai melaka kul 1 ptg...pastu singgah umah cik lilah jap makan nasik lauk gulai ayam ngan sambal tempe...perghh!!!menetesss gua tambah...haha...dalam kul 3 lebih gua gerak gi bandar melaka...cuaca mmg teramat panas macam kat kl nih...nasib baik kedai pengantin tu ade ekon...dah abis fitting baju, gua ngan cik ani terus gerak gi mahkota parade...dah abis jalan2 kat dalam shopping mall tu terpaksa patah balik gi umah cik lilah amik baju tertinggal...alang2 dah patah balik gua terus ajak cik ani makan ikan bakar kat umbai...kitorang pon oder 10 ekor udang, 500 gm sotong ngan sekor ikan siakap bakar...lu orang tahu berape hinggit??amik obat rm 90++...gile cekik darah ke ape kedai tuh...gua cek bil sekali 10 ekor udang = rm 39...padahal baru 500 gm...tapi ape bleh buat gua dah telan semua tuh...nasihat gua kat member2 lain yg nak gi umbai better survey harga dulu...dah abis makan terus chalo balik kl sampai dalam pkl 11.30 mlm...


A famous-ka??


nak balik kl naik tren...tapi x gerak2...adoiiyaii!!!


senja di bumi melaka...


nasi lemak+agar2 kelapa+ikan+udang+sotong = rm 90++!!!

ari ahad tu konon2nye taknak kuar umah la...nak lepak+chill+tgk tv+guling2 macam tenggiling...tetiba teringat kat maknye...pastu gua pon bakar cik ani skit...gua cakap mesti lawa kalo amik gambar sunset kan...sekali cik ani terus on...hahaha!!!ape lagi gua terus la msg sifu gua...lokasi kat bukit ampang...dekat menara tinjau...kul 6.30 ptg baru gerak...sampai sana dah pukul 7...sifu gua sampai dalam kul 8 mlm...da abis amik gambar kat situ, kitorang chalo pegi amik gambar kat highway plak...gua belajar amik trail light effect...mmg nak kena BELI tripod nih...hahahaha!!!dah abis amik gamba gi lepak minum kat ukay perdana...ajak zul tapi member baru nak masuk tido+baru sampai dari johor...so kitorang bertiga jer...tgh syok sembang2 skali ade pakcik meja sebelah tepuk maknye...tanye pasal dslr...anak die nak beli camera mintak rm 5000...die cakap potong jari pon die tak caye dslr harga mahal camtu...lepas maknye explain+cucuk jarum+tuang racun skit dalam air pakcik tu, baru la pakcik tu caye skit2...haha, las2 pakcik tu belanje kitorang makan n minum sebab terharu ngan explanation maknye...hahaha!!!mmg murah ati betul la pakcik tuh...abis minum je terus balik umah tido...minggu depan gua balik kg gua plak...kalo xde aral melintang gua hapdet lagi blog gua nih...chalo beteh!!!


cubaan pertama tanpa sifu...


cubaan kedua...masih lagi...


penat menuggu sifu...


percubaan ketiga bersama sifu...tudia abaq ang!!!


trail light with sifu...mantop!!!

11 pengomen:

Anonymous said...

mana gamba light trail guna torchlight tuh?? mcm2 perkataan ada...

Lynda said...

cantek siut gamba..tapi apa la guna g melaka kalau tanpa aku yg best ni.ahahhaa

badd said...

cik ani: tu pakai camera maknye...kalo ade pon x letak kot...org suh tulis bahasa melayu die tulis bahasa siam...hahahaha!!!

lynda: wah name lynda ko nyah!!!sekali chee cung rupenye...hahaha!!!aritu pegi lupa nak beli tebu kat ayer molek...

Anonymous said...

cantek + mantopp~!!!!leh mntak jadik photographer time wedding mak nanti..kasik discount sikit ada bole ka macha~~!!!?

badd said...

haha...kalo ye pon letak la name...semua mau jadi mak susah la ini macam...ada paham ka minachi??

Maknyer said...

"aku x peercaya!!..potong jari pun aku x percaya!!"hehehe..bertuah betul anak pakcik tu

bad, nanti kite amik gambar trail light yg hujung die ade lekok2,hehehe

badd said...

caya la nyer...wiken nih aku blk kg...minggu depan aku free...hehehe!!!tapi tripod x beli lagi nih...hahahahaa!!!

Fati Nagib said...

tapi tripod x beli lagi nih...hahahahaa!!! <- ape makna sebalik kate2 nih?? ade yg nak sambut ari jadi awal ke?? hik hik

badd said...

ari jadi??lain macam bunyinye tuh...besday aku ngan cik ani lambat lagi...hahaha!!!tunggu bulan 8 ye...bleh request hadiah ker???larikkk!!!!

Fati Nagib said...

boleh isi borang dulu..deposit kite amik 30% jek pastuh bleh buat instalment 9 bulan 10hari yek..

~hamdan~ said...

bad..beli tripod aku je ar..dari aku beli smpai skng tak gune2..hampeh..

maknyer: sifu...jd la sifu sy gak...hehe