Thursday, February 18, 2010

balik kapung!!

wiken lepas gua balik kampung gua kat kemaman, trg...cuti raya cina katenye...hari sabtu pagi sesudah subuh bertolak dari kl...nak ngelak jem motipnye...walaupon kete dah banyak kat atas highway tu tapi traffic still clear...bertolak kul 6.45 pg sampai kemaman kul 10 lebih...sampai2 je umah akak gua bagi soalan cepumas kat gua...perbualan dlm bahase ganung, translation kat dalam kurungan...

akak gua: yo (name ganas gua kat kampung), kete kalu doh lame paka mmg makang minyok kuak ke? *(maksudnye, kete yg dah lame pakai kuat sedut minyak ke?)
gua: kuak gane pulok?? *(kuat sedut macam mane tuh?)
akak gua: kete yue kuak makan minyok la yo...biasenye kalu balik dari kl setengoh tank je minyok...tapi takdi sampai nok abih tank minyok tuh... *(kete yu kuat sedut minyak la...selalunye kalo balik dari kl setengah tank je abis...ni sampai abis minyak dalam tank tuh..)
gua: mmg la makang minyok kuak...doh yu (name manje akak gua) tekan minyok sampai 150km/j tadi...mmg abih la minyok tuh...ngok ngek sunggoh!!! *(mmg kuat sedut la kalo dah bawak kete tu 150km/j...)

cam ginilah rupa akak gua mase bawak kete tuh...hahaha!!

terus akak gua tersipu2 malu sebab pandai2 buat teori fizik+bio sendirik...hahaha!!!akak gua bawak kete macam pelesit mase kat atas highway pantai timur tuh...rugi la bapak2 polisi x buat speed trap time tuh...sampai je kat kuantan, akak gua tukar driver suh adik gua bawak...sekali adik gua bawak kete macam awie kayuh basikal dalam sembilu 2 da...berhemah katenye...

balik kampung aritu aktiviti gua jadi tukang kayu n pemotong rumput secara sukarela...bapak gua bagi assignment kat anak2 die buat bangku...mentang2 la semua anak die balik kampung kan...haha!!bapak gua jadi supervisor je...tapi ape2 pon gua berbangga sebab gua dapat belajar jadi tukang kayu...pasni sape2 nak order buat bangku bleh msg gua...hahaha!!!lagi satu, keja memotong rumput...sape2 yg tak penah potong rumput pakai mesin tu siap2 la nak jadi parkinson...gua da kene bai!!!abis je potong rumput nak pegang gelas pon ketar2...nasib baik kena parkinson sehari je...kalo seminggu??camne la gua nak berak...hahaha!!!ape2 pon, layann!!!


7 pengomen:

Anonymous said...

wah tukang kayu! pasnih bole la bukak IKEA sendirik..BADREA pon vole!! larikkkk

badd said...

haha!!nak bukak cawangan kat kemaman la kalo camtu...x pun bukak sebelah ikea damansara tuh..baru la letop!!!hahaha!!!

Nana said...

ahhahaha..aku maen badminton pun ley parkinson lps tu..

GreedyHoneyBee said...

bangang sungguh dengan post blog kamu... hahahah... asalkan selamat sampai... :)

Lynda said...

sengal

badd said...

nana: ko tgk muvie ngan karoke je tak parkinson...benda lain buat seme parkinson...hahaha!!!larikk!!!

yue: lepah nih tuko meter kete tuh...pakai meter kete bmw plok...baru bleh tekan sampai 250 km/j...hahaha!!!

chee cung: sengal badan ke??kak ani pandai ngurut...haha!!

Daydreamer said...

kojaqqqq!! hahahahahahah