Monday, May 18, 2009

kalumpang FC+chicken chop+UNO+chong TAI tee+basking...

wah...bukan main meletss tajuk entry gua kali nih...tajuk gua kat atas tuh merangkumi kejadian yg gua lalui hari sabtu lepas...dalam mase 1 hari je...mmg sesak la nafas gua tapi ape2 pon gua enjoy gile babih...mari kite start one by one...memula pasal kelumpang FC nih...

5.30 ptg, sabtu:

gua gerak dari rumah gua kat bukit antarabangsa tuh menuju ke sg. buloh...buat ape gua nak gi sg buloh tuh, sebab gua ade game bola...kalo lu org bace entry gua yg lepas2, gua ade cite pasal team JENOBA gua tuh...actually, skang nih ngah musim tournament bola untuk alumni skolah satu malaysia nih...so gua pon ter'paksa' participate disebabkan nak menjaga hati senior2 gua nih...hahaha...sori bro!!!kalo mengikut jadual perlawanan, team gua sepatutnye bermain ngan team MCKK@MACOBA hari sabtu lepas...tapi disebabkan team MACOBA nih sesat n x jumpe jalan ke sg. buloh tuh terpaksa la kitorang menang 3-0 tanpa bertanding...sebelum kitorang balik sebab tak jadi main ptg tuh, tetiba ade satu team nih datang nak ajak lawan...sekali tgk cam budak2 yg fly time waktu skolah pon ade...sekali diorang introducekan team diorang name Kalumpang FC...wah gittew!!!rase cam nak lempang je...so untuk tidak mensia2kan kudrat datang dari jauh, kitorang pon main je la...sekali amik ubat!!!bebudak Kalumpang nih main macam biawak takde jantung...pastu mulut tak reti nak duk diam...rase nak sumbat je kasut bola dalam mulut tuh...walaupon kitorang kalah tapi gua tetap puas ati sebab ade 2-3 orang yg dalam cop free dari gua...hahaha!!!!moral of the story, main bola pakai kaki, bukan pakai mulut ye...


aksi2 yg berjaya dirakam walaupon agak blur...hehe...oooook la tuk!!!

7.15 mlm, sabtu:

gua pon terus gerak balik ke rumah lepas main bola tuh...sebab gua ade banyak benda lagi nak buat nih...plannye, gua ade ajak member2 gua datang umah cik ani untuk sesi makan2+lepak+tgk konsert...sampai umah dah pukul 8.15 mlm...gua dah kelam kabut nih...mandi sepantas yg mungkin terus pegi siapkan makanan...menu utama adalah CHICKEN CHOP!!!haha...setelah bertungkus lumus selama lebih sejam akhirnya hidangan pon siap...dalam pukul 9 mlm, member2 gua pon sampai kat umah si ani nih...masing2 tak sabo nak melahap walaupon ade yg dah makan tak sampai 20 minit sebelum tuh...hehehe!!!dalam kul 9.30 mlm, dinner pon start sambil melayan konsert...konsert ape tu lu orang pikir la sendirik!!!hahaha!!!


preparation utk menyiapkan main course katenye...kalo x sedap tu mintak ampun la yerk!!!haha...mak x kangkang occay!!!

ahli2 yg terlibat:- gua, jele, maknye, fati n cik ani tebabom...

12 tgh mlm, ahad:

sesi melepak bermula...disebabkan maknye terpaksa membuang setengah chicken chop yg dimakan tadi ke dalam lobang jamban n jele terpaksa jumpe bos beliau kat masjid bawah, gua, cik ani n fati start ngan game UNO madness!!!kalo lu orang nak tahu game UNO madness nih camne, lu orang google la sendirik...game nih macam UNO biase tapi menggunakan papan UNO khas dilengkapi timer...macam bom jangka masa la jugak...fungsi bom jangka masa tu ialah bile benda alah tu meletop maknenye game tu da tamat n sape yg ade kad paling banyak time tu die kalah...amacam, saspen x???


gua agak musykil kenape si otai fati nih asyik kalah je main UNO madness nih...padahal die yg ngajo...hehehe...

12.30 tgh mlm, ahad:

selepas maknye abis membuang, mamat nih pon bagi idea main UNO kad plak...tapi sekejap je...tak sampai 2 round pon...setibanye jele dari jumpe bos die, kitorang terus tuka game main daun terup plak...sebelum start main tuh ade sesi tunjuk ajar kepada cik ani tebabom n fati sebab diorang nih tak penah jumpe daun terup katenye...motip??tapi diorang bile dah pandai bukan main berlagak lagik...hahaha!!!kite tgk sape yg kalah ye...


muka2 sinis kaki judi halal...

part yg best time main daun terup nih bile abis je round tuh, sape yg kalah tu kena la kutip balik kad2 yg sengaja ditaburkan kat mana2 oleh pemenang2 lain...bukan setakat tabur jer, kalo boleh nak baling keluar tingkap tuh...hahaha!!!kejam sungguh...kalo lu orang nak tahu sape yg selalu kena cong kad tuh, lu orang tgk la gambar kat bawah nih...hahaha!!!

kasihan sungguh kepada mereka2 yg kalah ini...hahaha!!!!kutip jgn x kutip...mak sujud nok!!!

2.00 pg, ahad:

pas abis je main daun terup tuh, masing2 dah tak larat nak mengecong kad dah...pastu beralih kepada aktiviti basking plak...fati dan jele cuba untuk mempertajamkan skill vokal diorang dengan menyanyikan beberapa lagu yg agak puitis sambil melayan perasaan masing2 dan direkodkan dalam mp4 zen gua...hahaha...nanti gua upload kalo ade kesempatan!!!

lu orang tgk betul2 mimik muka si fati dalam gambo nih...bukan main feel lagik cikgu muzik nih...hehehe!!!

3.30 pg, ahad:

masing2 dah tak tahan ngantuk+mata lebam+meleleh air liur...pastu siap2 n semua balik ke pangkal jalan...

walaupon gua ngantuk+penat, tapi gua tetap enjoy buat aktiviti2 semua tuh...tak sabo nak buat perjumpaan geng gagak hitam lagik pasni...huhu!!!chalosss!!!


7 pengomen:

Anonymous said...

wah~!!! sedapnyer chicken chop tuh.. laparnyer..:(

Maknyer said...

fati cakap kuah chickenchop masin..mcm dalam crite bujang lapok

badd said...

to anonymous:
haha...mmg sedap pon...rugi la tak dapat...

to maknye:
mmg masin skit...sebab sos die pekat+masin gile...lepas nih kalo nk buat sos black pepper kena pakai brand lain la...

Anonymous said...

pasni jgn pakai cap Puteri lagi..pakai cap Putera plak!

badd said...

haaa...kepada pengguna di luar sana, jgn beli sos black pepper brand puteri kalo nak buat chicken chop...masin gile...letak gula sekilo pon x ilang...haha!!!

Fati Nagib said...

ko beli cap puteri mandi air laut kot. tuh yang masin semcm..atau akibat dressing ko ketika memasak..jeng jeng jeng..
Bad, ko jgn buat hal upload suara baru baligh tuh kat blog ko ek..Ko buat aku hacked trus blog ko..hahhaha

badd said...

hahaha...mungkin la puteri tu lupe nak bilas pas mandi air laut tuh...dressing aku okeh tau...mak sujud getthow...hehe...aku x upload suara baru baligh ko tuh...nanti kang ramai producer carik aku...larik!!!!