Monday, January 5, 2009

am i ready for the new year??!!

HAPPY NEW YEAR 2009!!!!!!!

setelah beberapa hari gua cuti tahunan@annual leave(agak seminggu la kan...hahaha), akhirnya gua da masuk balik ke opis gua nih dengan azam baru...maklumla hari nih ari first gua datang keje untuk tahun 2009 nih...lu orang jgn terkejut kalo gua cakap gua sampai opis kul 8.40 pagi...hahaha...diulang, 8.40 pagi!!!!gua pon nyaris2 terkejut tadi...konon2 azam tahun baru gua nak sampai awal la kat opis nih kan(haha...takde maknenye, esok gua sampai kul 9.14 balik)...kire azam gua yang sebenarnye nak datang awal first day je la kot...hmmm...masuk akal!!masuk akal!!!


sepanjang gua cuti hujung tahun lepas, takde la pape pon yang best...just mengabehkan mase lapang kat umah je...bangun, tgk tv, makan, tgk tv lagi, makan lagi, tgk tv lagi, makan pastu tertido...tu je la keje yang gua buat...cume time malam new year je gua kuar umah...gua pegi umah akak gua kat sri petaling...konon2nye ade barbeku la kan...gua kalo bab makan free ni mmg la tak bleh tahan kan...akak gua nak masuk umah baru...kononnye buat kenduri doa selamat lepas maghrib...nah!!!kul 9 baru nampak batang idung gua nih...hahaha...tak sempat nak bace doa, gua sampai terus makan je...abis makan gua terus chow!!!sori la sister gua tak sempat nak basuh pinggan...

2 hari lepas member gua tetiba je call...sekali die bagitau adik die da meninggal...gua pon terkejut la kan...tetiba je meninggal...gua rase adik member gua tu berbadan sihat jer...gua pon tanpa segan silu tanye la sebab ape kan...die pon cite la...adik die nih kena demam panas...dah tiga hari dah...doktor check suhu badan die dah cecah 46 darjah celcius!!!!wakkk luuu!!!!tu dah suhu kambing gurun kot...tapi doktor tak buat pape pon...just bagi ubat demam jer...dah tiga hari demam, tetiba adik die yang paling bongsu terkejut tgk arwah nih terduduk kat depan pintu bilik die lepas bangun pagi...muke da lebam2...die punye cuak panggil la jiran2 semua datang...sekali arwah nih dah tak bernyawa lagi...dah la parents diorang time tu ade kat mekah...agak sadis la gua dengar cite tuh kan...cube lu orang bayangkan lu orang jadi parents diorang tuh...tak sempat nak tgk arwah dikebumikan...sempat baca dari jauh jer...uishhh!!!kalo boleh gua taknak la jadi camtu kat gua...gua pon pegi la tahlil kat umah member gua tuh malam tuh ngan memember gua...semoga rohnya dicucuri rahmat....amin...kepada kawan2 gua semua, gua harap lu orang semua jaga diri lu orang elok2...kalo rase x sedap badan tu pegi la klinik ataupon hospital yang berdekatan...

so, sempena tahun baru nih, gua berharap dan berdoa semoga rezeki gua dan semua memember gua bertambah2 la kan...dan kepada ofismate2 gua, tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi...ape lagi???jom lepak pantry!!!makcik, teh tarik onnneee!!!siaappp!!!!!!!!

7 pengomen:

Anonymous said...

opss sorry! mak say NO to teh tarekk... i'm on diet occay!

*matila mak malam2 lapar kunyah bantal..

badd said...

diet kerR???teh tarik takmo minum ye...tapi mulut duk mengunyah jugak kan...hahaha...

ein said...

Bad, sape lagi yg dtg tahlil tu?

badd said...

memember kite yg dtg aritu benggil, zul, ayen, ijal,bari n the geng, teku n apek...tapi disebabkan kurang keyakinan diri, apek ngan teku balik awal...hehehe...

ein said...

eheheh.. apek comel. XD

Lynn Najib said...

haha kom ar lepak!!!

badd said...

nak lepak mane???suggestions pliss...