Wednesday, December 24, 2008

lu cakap elok2 sikit ehh!!!!

tuan-tuan dan puan-puan sekalian...gua nak tanye skit la kan...lu orang semua penah tak tersasul ke...terlepas cakap ke...termandrem ke...semua jenis ter2 pasal becakap nih...gua nak kongsi something la ngan lu orang semua pasal bab nih...gua dah lame sebenarnye duk usha member2 opis gua nih kan...bukan usha nak ngorat tapi usha sebab nak dengar bahasa2 diorang yang indah sangat tuh...ade sorang minah nih gua rase ade darah cina kot tapi kalo tgk gaye macam oghang kapung je padahal!!!!!owhhhhhh sakik pale aku!!!!lagi sorang tu kalo dah bercakap macam komuter KLIA ekspress tuh...punye la laju(taknak kasi orang lain potong die cakap la tuh)...hahaha...yang sorang lagi nih kalo dah terkejut mak aihhh abis semua asal usul keluar...gua tak tipu nih...walaupon gua tak sempat nak record pakai video mahupun voice recorder tapi gua sempat la salin ayat2 cinta diorang ni masuk dalam phone gua...actually benda nih macam kentut gak laa...dah terlepas pastu taknak ngaku kan...kalo da kentut tu pandai2 la ngaku kan...hahaha!!!!!so, gua nak recap semua bahasa2 yang penah diorang kuarkan sepanjang tahun nih walaupon ade banyak yg gua miss sebab phone gua yang lama dah rosak kan(nasib baik la lu orang semua kalo tak 3 page la post gua kali ni)...berikut senarai dari tangga terbawah ke tangga teratas berserta gambar yang telah di cover matanya....ayat yang diorang sebut tu kat sebelah kiri n ayat yang sepatutnya diorang sebut tu kat belah kanan...hehehe...kalo kenal tu buat2 la tak kenal ye...kalo terserempak kat tepi jalan tu jgn lu orang gelak plak ye...tapi kalo ajuk bahasa diorang takpe...diorang mmg suke sgt!!!layan....

peserta yang mendapat tempat tercorot iaitu tempat ke 7 - anita(bukan name sebenar)...kalah disebabkan tidak memahami konsep pertandingan...


pemenang tempat ke 6 - lin(bukan name sebenar)...hanya mampu meraih 2 mata sahaja...


pemenang tempat ke 5 - wedya(bukan nama samaran)...hanya mampu tersengih dengan kedudukannya...


pemenang tempat ke 4 - ieda(bukan nama sebenar)...tidak mampu menyaingi kehebatan pemenang tempat ke 3...


1st runner up - cikgu yam(bukan name sebenar katenye)...walaupon di tempat ke 3 tetapi masih menjuarai kategori AYAT TERBAIK 2008...

NAIB JOHAN - giyyah a.k.a gee(bukan name sebenar gak)...walaupon bermula dengan baik tetapi ditinggalkan di saat2 akhir oleh juara bertahan...hanya mampu meraih 17 mata keseluruhan...



DAN MASA YANG DITUNGGU-TUNGGU TELAH TIBA...DIUMUMKAN JOHAN KEPADA PERTANDINGAN TATABAHASA DAN PEMAHAMAN HANCUR TAHUN 2008 JATUH KEPADA..............

CIK JETON a.k.a CIK ANI(name sebenar kot)....
berjaya mengumpul sebanyak 25 mata!!!!!mak aihh...bagusnye tatabahasa!!!!


ape-ape pon gua nak mohon maap kalo ade salah silap ye...tahun depan gua bukak buku baru ye...gua nak ucapkan selamat bercuti dan selamat tahun baru 2009!!!!!!!!!!!!!adios amigos chalos nachosssss............

4 pengomen:

Anonymous said...

hahahaha!!! carta "PERTANDINGAN TATABAHASA DAN PEMAHAMAN HANCUR TAHUN 2008" akhirnyer d'gondoli oleh cik ani a.k.a cik jeton...walaupon cik bad sndri nyer off record kt sni tp ko ttp no.2 bad...

apsal "JVC/GIVI" salah colum...bukan cik ani ke yg sebut?..makk jdk seksi tau..oppss..silap mak jdk saksi..

apa2 pon makk suka entry uolls yg nie..meriah...biler nk bg trofi nyer?..adiah2 xde ker?..

-nokks yg nk hadiah-

Anonymous said...

mak terharu dgn award yg diberikan!! moga2 mak dpt tawaran bekerja dgn Dewan Bahasa & Pustaka..

*matila mak merosakkan bahasa ibunda sendiri

Anonymous said...

hmm.. sib baik mak x masuk top 3 nokss.. kalo x, malu mak.. mane mak nak letak muka mak yg ala2 rani mukherjee ni??.. hahha(perasan lebeh)..

nway, mak njoy ngan ngan uolls sume.. thanks bad sbb wat blog ni.. pecah perut mak di buat nyer..

hmm, tapi hadiah xder ker? saguhati ker?? karaoke pun jadi la bad.. he he he..(cam mak bole join jer)

heppy new year to all of u.. mmmuahhh~!!!!

mak yg pecah perut

badd said...

gua terharu dengan semua sokongan lu orang semua...tahun depan gua buat lagi pertandingan sebegini rupa...mungkin ade pertandingan lain plak kan...hehehe...abis la lu orang gua nak bagi suprais tahun depan...tunggu yee...

pasal adiah tu mak da sediakan kat pantry...biskut tiger ngan nescafe o ais...layan diri sendiri la ye..suh makcik tu buat lebih skit tapi gula kurang...kang kene memo gula plak...papepon lu orang semua mmg best...

kepada juara tahun 2008, kekalkan prestasi utk tahun depan...hahaha!!!