Monday, February 16, 2009

valentine's day + futboll + JJE 49???

arini gua rase penat yang amat2 sangat setelah mengharungi wiken yang agak memenatkan...bangun pagi tadi pon rase macam baru lepas pegi gym...sakit2 sendi gua tak hilang lagi...dah la arini gua kena pegi site buat keja mengecat kan...adesss...tgh2 hari bute tu nak mengecat...mane kontraktor gua nih???makan gaji bute je tahu...ok la gua malas nak cite pasal keja mengecat nih...gua nak cite pasal ape gua buat time wiken aritu...

Sabtu:

hari valentine's sedunia...wahhh gitu...takde maknenye...seumur idop gua tak penah2 gua sambut ari valentine nih...macam mane la gua nak sambut, seumur idop gua tak penah ade awek...takkan nak sambut ngan housemate gua???x ke namenye gay tuh...isk...so hari sabtu tu gua takde buat pape just lepak chill je malam tuh ngan member2 gua kat oldtown kopitiam kat taman melati sampai mabuk...hahaha!!!

Ahad:

hari tu gua ade game frenly kat padang bola mardi, upm...gua dah lame x menjejakkan kaki kat atas padang bola nih...dah 2 tahun kot...asyik2 atas court je main bola...disebabkan senior2 gua mase belajar dulu dah banyak kali ajak gua, so terpaksa la gua pegi main...kang cakap gua sombong plak kan...gua pon bawak la member gua sorang nih utk jadi driver gua merangkap photografer gua mane la tahu tetiba gua pitam kat tgh padang tuh kan...bleh la die usung gua balik umah kan...hahaha...tapi mmg pancit dow!!!tak sampai 10 minit main, gua dah nampak bintang2 berkerlipan kat mate gua nih...jgn kate bintang, planet, meteor semua dah keluar dah...tunggu gua nak tutup mate jer...tapi gua tetap cekalkan ati gua nih...main sampai abiss...nasib baik menang 3-2...hahaha!!!berbaloi la gua main sampai abess...

gambar2 candid mase game aritu...pancit dolll!!!!nasib baik la menang...kalo x menyesal aku main...hahaha!!!

abis je main bola gua terus shoot pegi umah akak gua...katenye ade special dinner nak masak kat gua nih...lagipun gua nak tgk keadaan fizikal akak gua yang dikatakan mengandung dah 2 bulan...sesampai je akak gua ngan laki die duk masak kat dapur...kelam kabut gile...macam sultan nak datang pon ade...macam2 jenis lauk yang diorang nih masak...tapi satu pon takde kuah...adowyai...nasib baik la sedap...pasni gua nak datang lagik!!!!hahahaha...stanby masak western plak ye...tapi ape2 pon gua agak terkilan bile akak gua cakap kandungan die tuh tak menjadi setelah pegi re-check, doc cakap takde heart beat pulak...hmmm...banyak2 bersabo yekk...cube lagi

Isnin:

nak dijadikan cerita...arini gua kene pegi site...nak kena abiskan projek gua yang dah lame terbengkalai nih...bukan susah pon...nak kene mengecat jer...tapi semua kontraktor gua dah lari balik kampung halaman diorang tuh...konon2nye rindu kat masakan family la tuh...chittt poodahh!!!!gua malas nak cite pasal benda tuh...yang gua nak cite ni pasal kete Volvo kaler biru gelap plat JJE 49 kalo x silap gua la...tadi mase gua nak balik ke opis, gua lalu la kat NKVE tuh...sampai je kat simpang SG. Buloh ngan KL tuh, ade Volvo nih kat depan kete gua...abis je selekoh nak menghala ke KL tuh, tetiba mamat keling pundek bawak Volvo nih brake emergency...mak aihh!!!gua pon brake la kan...tapi mmg x sempat...so terpaksa la gua elak kan...sekali kete gua dah bertukar jadi kete Takumi (Initial D) tuh...tayar belakang kete gua dah membuang ke tepi...shit!!!gua pon tak tau macam mane gua bleh main balas2 je steering tuh...dari kiri ke kanan...pastu kanan ke kiri plak...dah la kat tepi jalan nih ade gaung...kecut perut gua nih...dah abis berpusing, sedar2 kete gua dah mengadap lawan arus kete...nampak plak ade lori 2 bijik datang...lagi skali gua taktau macam mane tibe2 tangan gua masuk gear reverse terus parking kat emergency lane tuh...pastu gua termenung dalam kete tuh dalam 15 minit...serius gua cuak gile babi...kete Volvo tu dah ilang gi mane ntah...pundek aram jadah betul!!!!kalo lu orang ade nampak kete tuh, tlg2 la pancitkan tayar kete tuh...lepas pancitkan, amik gambar pastu tunjuk kat gua...nanti gua kasi adiah...nasib baik la kete gua takde pape...ni yang buat gua sayang gile kat ferari kelabu 5.0 turbo VTI gua nih...tapi kejadian tu membuatkan gua insaf sejenak...alhamdulillah....

okla, jam dah pukul 5.30...gua nak balik awal arini...badan gua da sengal2...chalo!!!

10 pengomen:

Anonymous said...

hari "ahad" tu mesti s500i kan? huhuhu... cantik2... tapi asal tak amik gamba tengah sepak bola ker, baru puas hati.. ooops!!

mm, alhamdulillah ko selamat... harap ko insaf la mana yang patut ek? insyaAllah... (aku jugak!!!)

Muhd Aizat said...

pergh..alhamdulillah..nasib baik bad ko selamat..kalo tak mesti aku sedih giler..

Maknyer said...

mung bawak volvo tu ke?........(hahahahahahahaha!!)

badd said...

to anonymous:
macam mane nak amik gambar time tgh sepak kalo fotografer tido kat tepi padang...hahaha!!!tapi syukur la aku selamat...amin...

to Aizat:
tu laa...kalo tak mesti aku dah arwah...tak sempat nak main tournament futsal jenan...hahaha!!!

to Maknyer:
ape barang bawak volvo...ferarri aku nok tinggal kat mane??hahaha...pundeknye volvo!!!f*ck volvo!!!

Anonymous said...

ari ahad tu mesti ko bwk a** kan?..ehehe..
fuh!!! nsb baik ko xde pape kan?..Alhamdulillah...syukur bebyk..
ngeri aku skjp...mak sentap uolls..

-mak yg lega-

badd said...

to mak yang lega:

gua pon sentap gak...tapi gua rase cam nak sentap2 je driver volvo tuh...hahaha!!!

Unknown said...

huish...nasib baik ko slamat bad...kalo x kena g tgk ko kat hospital..mase ko berlawan arus 2 ko sempat megucap x???..ANYWAY xkan xder awek kot sambut VALENTINE DAY ke ko sorok awek ko?

badd said...

kalo kene gi tgk kat hospital ok la lagi...kalo kena melawat aku kat kubor camane??hehehe...syukur la aku selamat...jgn kate mengucap, berzikir semua keluar...seram dow!!!hahaha...takde maknenye aku sambut...takde awek la...buat ape nak sorok kalo ade awek...kalo ade aku tunjuk kat ko...nak??

Unknown said...

sape je yg main bad...lame dah tak main bola ni...hehehe

badd said...

ramai gok la yg main...tok mat, pan, yunus, ad,ah chong, keeper tu aku x ingat name...jawa x main sebab demam...yg lain aku tak kenal sgt...sub ade 2 org...standard la...hahaha!!!