Friday, June 5, 2009

gua NIKAHkan dikau.....

musim kenduri+kendara+kawin+nikah kembali lagik...dulu kalo 2-3 tahun lepas, gua tak rase sangat feel2 kenduri nih...setakat kenduri akak n abg gua jer...tahun nih gua rase cam banyak plak member2 gua yg kawin...minggu lepas cousin gua pon da kawin...seperti biase la gua kena buat gubahan kek+amik gambar+kemas rumah pengantin...penat gile babeng laa...gua tido 3 hari pon x ilang lagi penat tuh...minggu nih member opis ngan member2 uniten gua plak yg kawin...setelah membuat percaturan, gua terpaksa pegi 2 kenduri jer...salah satunye kenduri opismate gua n satu lagik wedding member uniten gua kat seremban...nanti gambar gua update kat entry akan datang...bukan ape, jauh bebeno kenduri yg lain tuh...gua nak mintak maap banyak2 la kat member2 gua yg gua tak dapat nak pegi...semoga lu orang semua berbahagia bersama pasangan hidup lu orang...gua doakan semoga lu jodoh orang berkekalan hingga ke akhir hayat dan cepat2 dpt babies...

bercakap pasal kawin nih, macam2 cerita gua dengar dari member2 gua...ade yg borak pasal hantaran la, tema la, tok kadi la, kompang la, malam pert....erk!!!yg tu takde...tapi ade satu cerita nih yg buat gua terpikir sejenak...lu orang mesti penah dengar pasal kawin kombo kan...kawin kombo nih maksudnye kawin 2 pasangan sekali...biasenye adik beradik kawin serentak...tak kesah la serentak ke, dua rentak ke, berentak2 ker...tapi ape yg memusykilkan gua, org tua2 cakap kalo kawin kombo nih salah satu pasangan tuh akan cerai mati atau cerai idop...lu orang penah dengar x pasal benda nih??kasi komen skit kalo sesape penah nampak contoh depan mate ker...

p/s: da sampai ke mase utk gua kawin???haaa...biar gua je la yg pikir sindirik!!!hakhakhaktuuiiii!!!!

5 pengomen:

Muhd Aizat said...

tenang beb..jangan kawin awal2..hehe...

knizam said...

pakcik gua kawen kombo gak....tp aman bahagia je smpi skang....

jgn percaya sgt teori tuh.....

Anonymous said...

kawen kombo ni ader yang ikut kepercayaan ikut adat.. tapi bnyak yg mak nmpak, ader yang bercerai.. perut merajok la... tapi x tahu la.. wallahualam.. kalo da takdir mcmtu, terima je la kan???

badd said...

to aizat:
haha...lek ar...idop x puas lagi nih...enjoy lu!!!

to nizam:
hmm...bagus la kalo ade contoh...gua pon kurang percaya gak mende2 nih...

to anonymous:
hmm...tapi ade gak yg kawin x kombo tapi bercerai jer...hehe..kena2 lak artis...tul x??

Anonymous said...

tq la coz dtg wedding kitorg aritu...tq..tq...

-jai & ieda-