Monday, March 30, 2009

bernafaskan kabus??!!!fuhh...fuhh...

perghh...tajuk entry gua kali nih agak puitis rasenye...tetiba gua rase cam nak buat lirik lagu untuk faizal tahir la pulak kan...hahaha!!!stop it...skang nih gua nak cite pasal percutian gua semalam (ahad) yg paling best setakat nih untuk tahun 2009 la...ape gua buat???gua pegi tempat yang gua rase bleh ilangkan masalah blur gua nih...kat mane lagi kalo bukan kat Kota Keriangan tuh kan...wah gittew!!!sebenarnye gua nak cite kat lu orang nih, lepas gua beli je tiket nak gi genting ari jumaat lepas, gua rase excited gile babeng!!!mungkin sebab gua da lame x pegi bercuti kot...dah lame gua tak rase excited camneh...kalo lu orang nak tahu, salah satu sebab gua beli kasut adidas tu sebab nak pegi genting la...hahaha!!!!ok, enough untuk intro tuh...dah meleret2 dah gua rase...

gua start cite gua mase ari sabtu aritu...malam sebelum pegi genting tuh, gua tido kat umah member gua nih...kononnye nak belanje diorang makan kfc la katenye padahal nak gi main PS3 nih...hahaha...tapi yg peliknye, malam tu gua taktau kenape gua takleh tido...esoknye nak bangun awal nih...maklum la gua pegi ke genting tu naik bas je...ala, yg pakej rm 42 tuh...lu orang mesti tau punye la...jimat la katenye...dah pukul 5 pagi gua baru dapat tido nih...kul 7.30 pg dah nak kene bangun nih...adoii!!!bas gua gerak kul 9 dari terminal putra tuh..sekali gua bangun kul 7.45 pagi...gile rabak sial mate gua pagi tuh...walaupon rabak, gua tetap excited nak gi genting tuh...gua rase cam tak best je kalo lu orang bace je ape yg gua tulis kan...camni la, lu orang tgk la gambar2 yang gua paste nih...gambar2 nih macam story line la...mase gua nak gerak dari pandan tu sampai la gua turun dari genting tuh...layan!!!!

perjalan bermula dari pandan jaya menghala ke gombak dan seterusnye ke skyway...

gua ngan member gua da x sabar nak sampai ke genting nih...walaupon ade yg cuak nak naik gondola nih...haha!!

walaupon dengar macam2 cerita pasal gondola nih, masing2 buat2 cool kat dalam tuh...

setelah sampai di Kota Keriangan...bukan main riang lagi diorang nih bergambar...adoi!!!

macam biase la...sesi bergambar di mane2 saje...hahaha!!!time kasih kepada brader ariel kerana sudi amik gambar...

walaupon pening2 lalat, makan tetap makan...licin pinggan tu hah!!!tapi kesian kepada mereka yg makan sizzling...

antara2 games yg gua n memember gua main...

IKLAN!!!!!!!!mase gua nak naik solero tuh, ade satu kejadian yg agak menyeramkan gak la...mase tgh beratur nak naik solero tuh, gua dah perasan ramai gile mamat arab yg duk beratur kat situ...gua rase mungkin negara diorang tgh cuti kot...tapi gua buat tak pot je la kan...sekali tgh rileks2 nih, ade sorang mamat arab nih tibe2 menggeletar...siap member2 die gelak lagi...gua ingat diorang bergurau jer...sekali mamat tu kena sawan babi la pulak kan...terus menggelabah geng2 mat arab tuh...dah la beratur kat depan gua nih...gua pon ape lagi, buat2 sakit perut la nak cingelat...hahaha!!!bukan gua taknak tolong tapi geng2 diorang tu dah cukup ramai kot nak tolong mamat tuh...polis bantuan pon datang usung mamat tuh pegi mane pon gua tak tahu...ape2 pon kejadian tu tak menggoyahkan semangat gua naik solero tuh...kepada mereka2 yang mempunyai penyakit sawan babi diharap agar tidak menyimpan impian nak naik solero tuh...kang kena sawan mase kat atas solero tuh camne??ha lu pikir la sendirik!!!


mencuba nasib kononnye nak menang teddy bear...nan adoo katenye...hahaha!!!cube lagi tahun depan...

final action di snow world...gigil bai!!!

perjalanan pulang ke skyway...sambil mendengar bacaan doa dari cik ani kebabom yg mendapat cahaya keberkatan!!!

akhirnye gua pon pulang ke kolumpo...sampai kat kl gi makan jap pastu terus balik umah...bangun je pagi tadi badan gua terus sengal2...adoi!!!!

7 pengomen:

Anonymous said...

huhuhhu..bestnya...excited dia sama la ngan Bad..x leh tdoq..kui 7 da bgn..padahal nak g kejer kui 7 tu azab gila nak bgn...hmm tq guys..me n abg ave a great time...BABYMOON la katakan..muahsssss....

badd said...

haha...best2!!!nanti kita plan pi disneyland plak...tapi maybe time tu baby da bleh jalan la kot...hahaha!!!

Maknyer said...

xnaik lagi dah sawan pak arab tu...hhahahah!aku pernah tgk minah arab main gokart, die berdiri dalam kete tu, then terhantuk dekat jambatan mulut ikan tu..talk about no themepark..hahahah!

Anonymous said...

gamba ending cerita ini amat menginsafkan...moga2 cahaya keberkatan ittew membawa seribu rahmat untuk mak...amin

*terus capai tudung

badd said...

gua rase org arab mmg pelik2 laa...ade lagi sorang minah arab tu siap pakai wig lagi naik solero...tapi gua taktau la rambut tu tertinggal kat atas tuh ke tak...hahaha!!!bengong!!!

badd said...

alamak...cik ani da insaf???gua pengsan!!!!

Waterloo Pool Services said...

Great post much appreciate the time you took to write this