Thursday, April 9, 2009

1 ekor...2 ekor...3 ekor kamb...zzZZzzZZ...

entry gua kali nih gua nak mintak pendapat2 lu orang pasal masalah gua nih...masalah nih kadang2 je jadi...tapi kalo da kena tuh mmg azab la kan...setelah agak lame gua x kena masalah nih, tibe2 semalam gua kena...masalah gua adalah ketidakbolehan untuk melelapkan mata di waktu malam...gua rase ramai je org lain yg ade masalah cam gua nih...cume gua nak tahu la kot2 lu orang ade petua mahupon suggestion macam mane nak bagi senang skit tido nih...

sodapnye ekau tido wahai kucing oii!!!!!meleleh ayaq liuq ataih keyboard tuh...

semalam gua punye la awal masuk bilik...kul 11.30 malam dah masuk nih...bile gua baring je atas tilam tuh terus gua rase segar gile babeng!!!terus hilang ngantuk tuh...mule2 gua buat2 kental la kan...pejam mate nih sekuat2 alam...agak2 dah 20 minit gua pejam, still takleh tido gak...adoi!!!!mule la gua pikir ape nak buat sampai gua rase ngantuk...tetibe gua teringat ade satu artikel gua bace...artikel tu tulis kalo minum susu bleh kasi ngantuk...ye ke???gua pon ape lagik kan...eden torai laaa...sekali nan adooo!!!!lagi segar mate gua ade laa...

ni lah akibatnye gua minum susu segar semalam...terbeliak hah mate gua nih!!!

tergolek2 gua kat atas katil tuh...duk pikir macam mane la gua nak tido nih...sekali gua capai henpon gua kononnye nak main game sambil tertido la kan...gua pon main la game bola ala2 micro genius zaman tok kadok dulu tuh...dah abih 3 tournament gua main takdenye rase mengantuk pon...gua pon tgk la jam kat henpon tuh...dah pukul 1.30 pagi rupenye...adoi, da 2 jam nih!!!gua pon cobe2 la kire kambing lompat pagar ala2 cite mr. bean tuh kan...jangan kate kambing je yg gua kire...itik, lombu, ikan kekek, ikan gelama pon gua da kire...sampai ke sudah tak ngantuknye...

lompat si kambing lompat...lompat la tinggi2....haaakkkktttuiiiii!!!!aku sembelih jugak kambing nih baru padan muke!!!

gua da putus asa nak tido nih...mmg gua tawakal je la...gua pikir time tu kalo gua xleh tido sampai pagi pon takpe laa...da malas nak pikir ape lagi taktik nak bagi tido nih...gua tgk je siling umah gua tuh...sekali tak sampai 5 minit lepas tuh gua rase cam gua da bermimpi dah...dapat gak gua tido akhirnye...so, lu orang rase ade x care lain yg dapat gua praktikkan kalo nak bagi senang tido???mane la tahu petua yg lu orang bagi bleh memberi kesan yg mendalam kepada gua nih...

7 pengomen:

Maknyer said...

stress kut...tenangkn la jiwe tu, berfantasi ke, or 'bergeli2' dengan jele ke...................

swimming kasi penat petang tu ke...

badd said...

haha...menarek gak idea swimming tuh...'bergeli2' ngan jele???hahaha...tak dapek la den nak nolong!!!

yam^Artfingers^ said...

aku tau aku tauu
ko cungkil bijik mata tu...biar takde mata...so takdelah masalah mata takleh nak ngantuk...
ngantuk sajeee....

Anonymous said...

motip takleh tido malam?? diganggu keliwon?? bawak2lah mengaji..pastu basuh kaki sebelum tido..dan jgn lupe kumur mulut dgn Listerine!

badd said...

to yam:
kalo cungkil bijik mata tuh mmg la bleh tido...tido terus tak bangun dah!!!hahahaha...

to cik ani kebabom:
bab mengaji tu mungkin boleh dipraktikkan lepas nih...haha!!!mungkin sebab keliwon duk kacau tiap2 malam kot...nanti eden torai!!!

AhmadFaiz said...

senang je nak settle..
ko g bilik air..
amik air sembahyang and sembhyang sunat pe ape..
pasti kan ko dah sahaja mandi sebelum tu..
huhu..then doa kat tuhan suruh ko tido awl..
tapi bagi yg kurang beriman bila rasa mau g smbhyang ke ape ke mesti dia akan rasa ngantuk...so pe lagi tido la...

P/s:bagus x saranan aku..yg selebihnya ko pikirla sendiri

badd said...

wah!!!bagus sangat idea si faiz nih...nanti gua cube buat...gua da terpikir nak buat aritu...tapi bekalan air kat umah gua terputus plak aritu...hehehe...