Tuesday, December 16, 2008

back from holiday....

fuhh....akhirnya setelah 5 hari bercuti gua da masuk semula ke ofis nih...masuk2 je opis nih terus duk kat meja...ade 5-6 file yang gua nak kena bukak...dah ramai sangat org yang cari gua nih...dan2 time nih la keje berlambak2 kan...gua baru je nak rest ujung2 tahun nih...kepala gua dah pikir tempat mane gua nak gi lepak ujung tahun nih...genting kah??pulau kah??mahu pon di rumah sajakah???adowyai...gua da pening...tapi skang gua kena delay dulu plan tu sebab gua ade banyak keje nih!!!!nak kena call sane, nak kena call sinun...takpe, gua cool je...setakat calling2 nih gua takde hal laa...

cuti aritu dengan bangganya gua nak bagitau akak gua dah jadi bini orang...so kalau jadi bini orang nih kena la buat perangai elok2 skit kan...cerita pasal kawin akak gua aritu, gua sangat berbesar hati sebab ofismate2 gua especially boss gua ade datang pegi maljlis tuh...gua terharu yang amat walaupon gua tak sempat nak jemput boss gua tu kat pintu pagar disebabkan gua takde kat umah time tuh...hahaha...sori la bos, gua ngah mandi laut kat cherating la...tak tahan la tgk pantai tu boss...

ni lah akak gua dan husbengnye...kawing doh mu ye!!!SELAMAT PENGANTING BAGHU...

sepanjang 2 hari(nikah & sanding) tuh, gua macam biase la kan jadi cameraman terpaksa...lagipon bleh la gua cingelat dari buat keje lain kan...hahaha...agak2 dah petang sikit tu kan, gua pon dah penat nih(padahal amik gambar je nih), tetiba je gua dengar ader satu pengumuman..."perhatian kepada badrul qamar sulong, sila datang ke tempat DJ untuk menyanyikan satu lagu..." lagu???nyanyi???gua mmg pantang dengar perkataan tuh...sekali gua toleh gua nampak akak gua yang request suh gua nyanyi...adowyaii...pening lagi kepala gua ni kan...kang gua tak pegi terasa plak hati pengantin pompuan nih kan...gua pon dengan coolnye pegi ke tempat DJ(walaupon kaki ketar2 nih)...sampai je gua pilih lagu(kepala nak aim lagu2 tangkap jiwang nih...tapi gua lupe yang gua nak kena nyanyi time kawin kot..)hahaha...so gua amik lagu biase2 je...gua org first yang kena karoke nih...lagi la gua cuak kan...dengan muka yang agak tebal 10 inci walaupon tak mekap gua pon belasah je nyanyi kan...."sejati...itu yang kau ucapkan....bla bla bla bla..."gua da high dah time nih...semua orang terpaku tgk gua nyanyi nih...gua pon agak terharu sebenarnye...siap makcik gua datang bagi bunge ngan lilin nih...sekali, dan2 muzik tuh berenti......gua pon tgk la mamat DJ tu...mane tahu nak sabotaj ke ape kan...die ngan muke kulat2 cakap "eh, apsal muzik nih berenti plak??mesti wiring problem nih...brader tunggu kejap ye..."gua pon da hilang mood nak nyanyi lagi dah...sekali lagi atas permintaan ahli keluarga dan sahabat handai gua terpaksa nyanyi lagi skali lagu tuh...adowyaii....tangan gua da ketar nih...takpe, gua buat cool jer...gua pon nyanyi lagi sekali lagu yang same...makin ramai org duk tgk gua nyanyi siap photograher bukan main gile amik gambar gua....lagi lembik la tangan gua nih kan...hahaha...tup tap tup tap, nak masuk tang chorus jer tetiba muzik stop lagi skali....gua panas la kan(ek elleh, buruk sngt ke suare aku sampai muzik stop nih)...nak je gua baling microfon tu kat kepala DJ yang bertugas aritu...dan2 die cakap mungkin lagu nih rosak kot...gua pon letak la microfon tuh...da mmg takde mood nak nyanyi nih(dalam hati nak je tuka lagu lain kan)....tetiba ofismate gua pon datang cakap suh nyanyi lagu lain...memula mmg gua xnak la kan...tapi gua ni senang kena pancing laa(kena2 kalo bab karoke nih)...hahahaha...gua pon dengan selambe je amik lagu lain...dengan harapan muzik lagu tuh tak jadi macam lagu sebelum nih...gua pon nyanyi...."ku jejak, jalan yang berliku....bla bla bla bla...."dan buat kali ketiganya benda yang sama jadik...time part chorus plak tuh...dah la part feveret gua plak tuh...gua tgk je DJ tuh, die siap bleh cakap,"tak penah2 jadi pon camni sebelum nih, ntah ape kene ngan audio system nih"..dan2 la nak kaver line kan...time tu gua mmg dah takde mood dah...DJ pon macam takleh blah jer...gua bagi je microfon tu kat budak mane ntah tergedik2 nak karoke gak...pastu gua terus blah gi mandi laut kat cherating tuh kan...hahaha...alasan je sebenarnye tuh...

keesokan harinya(ahad), sebelum gua balik kl, gua buat kali pertamanya pegi ke restoran adik gua yang baru bukak kat kemaman tuh...name kedai tu KUBANG CAFE...kalo lu orang nak pegi kemaman, singgah la ke restoran tu ye...menu tiap2 hari berubah...so takdela lu orang bosan kan...aritu gua makan nasi sepanyol...wah, dah lame gua x makan nasi tuh...sodap!!!!dah abis lepak kat situ gua balik umah nak kemas2 barang gua...dah siap kemas, gua salam2 cium2 muah2 ngan mak bapak gua, gua pon chow balik kl...tu je la kisah gua sepanjang cuti selama 5 hari nih...skang gua nak sambung balik keje gua yang tergantung tak bertali tadi...alamak, bos gua datang!!!


gua: boss, jom gi isap rokok kat pantry!!!

bos gua: JOM!!!

6 pengomen:

yam^Artfingers^ said...

hek elehh..
kalau dah kaki nyanyi tuhh...serah je mikrofon tuhh.....setel!
naseb aku takde kalau tak aku dah buat aksi2 pom2 girl dah bg smgt kat ko..hahah!

Anonymous said...

time yang "gua" cakap mandi laut tu, betul ke ar? tetiba aku blurr!!! adesss

- musykil

badd said...

to yam:
nanti gua punye wedding lu datang buat aksi pom2 tuh...nanti gua kasi bunga telur lebih kat lu...orait??!!

to musykil:
gua pon blur gak...gua pon tak perasan gua mandi ke tak kat laut tuh...haha...

Anonymous said...

mak rasa nak karoke pon kena baling baju jugak la atas bumbung.. boxer bunga2 ittew mungkin mujarab! hauhauhua

badd said...

boxer bunga2????gua muskyil....(terus pengsan...)

Maknyer said...

bad taik karoke..