Monday, December 22, 2008

froM UmaH Yam to jElaPanG to caMeRoN...

seperti biase la hari isnin nih kan...gua mmg malas gile nak keje...minggu nih gua keje 3 hari jer pastu gua cuti sampai tahun depan...tahun depan??!!!macam lame je...ade lagi seminggu je nak sampai tahun depan pon...hahaha...gua mmg plan nak abiskan cuti gua yang berlambak2 tuh walaupon ade banyak lebih lagi...gua bring forward jer la ke tahun depan...arini gua just nak recap ape yang gua buat wiken aritu...agak penuh la jadual gua sepanjang 2 hari cuti tuh...

ari jumaat pas keje gua balik ke umah tumpangan(umah hinggap bak kata yam - bukan nama sebenar) gua kat pandan...aritu tu adalah ari last gua kat umah tu since gua dah rindu sgt kat umah gua kat bukit antarabangsa tuh walaupon kat umah tu takdela pape pon...hahaha...sesudah bersiap gua chalo balik ke apartment oakleaf gua...abg gua pon dah on da way dari rumah hinggap die...bile gua sampai je kat bukit antarabangsa tuh gua tgk macam2 da berubah...laluan baru yang tentera buat tu agak berbeza dari yang dulu mase gua nak buat turun kete dari apartment tuh...kalo dulu diorang just letak carpet je, skang nih siap dah bertar la kan...mmg gua agak puas ati la ngan keje diorang nih walaupon ade certain jalan tu just one way je kan...tapi yang agak menarik tu siap ade traffic light tuh kat jalan one-way tuh kan..so takde la kete2 kat situ nak berebut kuar masuk kan...mmg agak bernas la idea diorang nih...ape2 pon gua nak ucap terima kasih la dekat semua anggota keselamatan yang banyak membantu penduduk2 kat bukit antarabangsa tuh...sampai je kat umah x sampai 5 minit ade sorang opismate gua nih ajak gi tgk wayang ngan member die kat pavilion kul 12 malam...gua pon dengan selambe mamber tanye la cite ape kan??pastu die cakap histeria...HISTERIAA???!!!walaupon agak gugup dan gementar gua buat cool je...gua pon cam pelik la kan berani pulak opismate gua nih nak tengok cite ala2 tutup mata sebelah pakai jaket kan...tgh2 malam plak tuh...gua pon layan jer la...tapi bagi gua cite histeria tu agak best la dan bleh dibandingkan ngan cite jangan pandang belakang laa...kalo korang nak tahu lebih pasal cite nih gi la beli tiket wayang ataupon dvd 9 kat kedai2 makan tuh...hahahaha!!!

keesokannye, gua kena bangun awal2 la plak kan...nak kene pegi ke jelapang, perak...akak gua bersanding kat sana plak...belah laki katenye...takkan batu belah batu bertangkup plak kan...gua pon gerak ngan abang n opismate gua
(mak eton) yang nak sangat pegi berjalan kul 11 pagi dari kl...bajet dekat la kan jelapang tuh...gua ingat dalam sejam setengah je dah sampai...sekali kul 1 baru gua sampai...tu pon dah tekan pedal krem kaki walaupon mata duk usha kot2 ade bapak polisi buat speed trap...mak papak(ayat mak jeton) gua dah koling2 gua tak sampai2 lagi nih kan...sesampainye kat umah pengantin, dan2 pakcik gua buat upacara penyerahan tugas...adowyai...gua baru je ingat nak melantak je kat situ...sekali gua kene jadi fotografer la plak kan...isk, da takde orang ke yang bleh amik gambar nih...tapi dalam gua membebel tuh, gua tetap menjalankan tugas dengan sempurna...tengah2 high amik gambau tuh, sekali mak gua datang kat sebelah..."kitorang nak gi cameron pasni...nak ikut???"ape???CAMERON???gua dah excited nih...maklumla tak penah sampai ke tanah rata tu kan...gua pon on je la kan sambil kepala duk pikir nak makan buah strawberi ngan minum air teh cameroon nih...

dah setel ngan majlis sanding tuh dalam kul 3 lebih, gua ngan seluruh family besar gua pon gerak pegi mendaki puncak cameron nih...jalan punya jalan sampai la kat cameron tu kul 5 ptg...fuhh, gile sejuk la cameron tuh(maunye tak sejuk gua pakai baju kemeja lengan pendek je kut)...setakat sejuk camtu gua bleh blah lagi gua rase...sekali tgh syok2 minum air teh tarik versi cameroon nih, hujan turun plak mencurah2...adowyaii...pastu bapak gua cakap nak gerak balik dah...pakcik gua pon datang suh bawak kete leklok kononnye jalan yang kitorang nak lalu japgi agak sempit dan bengkang bengkok...dalam kepala gua duk ingat strawberi jer...strawberi tak beli lagi nih...mane bleh jadi...kitorang kena separate kat situ disebabkan family gua yang lain naik bas n nak balik ke arah trg kan...yang nak menghala ke kl nih kete gua, abg gua n pakcik gua...sampai je kat area pasar malam kat cameron tuh, opismate gua nih dah tak tahan sesangat nak turun beli barang...dah la jalan jem macam ngan ape lagi dah...sekali gua dengar bunyi...BANG!!!!!alamak, kete pakcik gua terlanggar bontot kete depan...pastu semua berenti kat tepi...konon nak turun tgk la kan...sekali bontot kete wira yang pakcik gua langgar abig pecah...kete pakcik gua jangan kate pecah, calar pon takde...gua pon pelik...terus gua ajak opismate gua tuh pegi jalan2 kat pasar malam tuh...hahahaha...alasan je tu sebenarnye...nasib gua tak berape baik la aritu...rupe2nye skang nih bukan musim strawberi la plak kan...satu je kedai yang ade jual strawberi tuh...dah la macam x masak jer...angin je gua...dengan pasrahnye gua pegi balik ke tempat kejadian tuh...da setel semua, gua ngan abg n pakcik gua sambung jalan nak balik ke kl...time tu kul 8 lebih kot..gua pon tak berape ingat dah...yang gua ingat mulut gua kuar asap bile bernafas...hahaha!!!save rokok gua time gi cameron tuh...

pastu continue journey...daripada atas puncak cameron tu nak turun ke highway plus, gua ingatkan dekat je la kan...konon2nye kuar ikut tapah bak kate pakcik gua...sekali mak aihh...dah macam dari johor nak gi ke kedah dah gua rase...gile jauh siottt!!!!!!!!jalan tu plak dah mmg horror tahap hanjjs!!!!gile lu bai, dahla gelap takde lampu jalan, pastu jalan sempit, kanan gunung, kiri gaung, kete lain takde, kawasan umah orang asli plak tuh pastu jalan bengkang bengkok!!!!semua ciri2 cerita hantu ade la kat situ...dah la gua ni driver kan...takkan nak bawak kete sambil tutup mata plak kan...abg gua dah senyap kat belakang tuh(menyorok dalam seat kot)...opismate gua kat sebelah nih kononnye nak kaver tak takut la kan, menyanyi dengan sehabis riang..sekali bleh die terkejut la plak...hahaha!!!!gile kantoi....nampak lembaga la katenye padahal lampu kete jer...adowyai...tu la imaginasi tinggi sangat...seriusly gua mmg dah tak berminat nak pegi ke cameron lagi pasni...gua da tobat...kalo nak pegi ke genting highland, gua on!!!!so, pas 2-3 jam turun bukit tuh, gua sampai kat tapah kul 11 malam...hahaha..akhirnya, gua dah sampai ke highway plus...lega tu toksah duk cakap la kan...berenti kat rnr kejap pastu sambung balik ke kl...esoknye gua tido sampai ke petang...


5 pengomen:

Anonymous said...

ahahaha!! mak nampak mcm ade byg2 kecik kat depan keta..mungkin hasil perlanggaran cahaya dibahagi dengan had laju kereta dan didarab kan dgn piching mak yg lari time tuh kot... maka terhasillah bayangan gurauan ittew! vole??

badd said...

nyah, kalo dah takut tu ngaku je la...hahaha...ade aje alasannye...

Maknyer said...

turun cameron la best!

yam^Artfingers^ said...

pe barang cameron?everest laaaaaaaaa!

badd said...

mmg la best turun cameron...tapi kalu dah gulip gulite tuh pikir 24 kali pon aku takmo turun....hahaha!!!