Thursday, December 18, 2008

keghoje??!!

arini gua nak kongsi pendapat ngan lu orang semua pasal keje...walaupon topik ni x berape best tapi gua nak story mory gak la...at least gua rase puas ati skit kan...so, kepada sesape yang x suke bab nih, disarankan klik button pangkah kaler merah kat atas belah kanan tu yek...

kekadang aku x paham ngan sesetengah manusia nih...ye la, masing2 ade job scope masing2 kan...n everybody claims to be professional(don't make me speak english occay!!)hahahaaha...tapi la kan, kalo da professional dan tahu job scope masing2, kenape nak amik tahu pasal orang lain yang sememangnye lain job scopenye???

for example la kan, kalau la ader somebody tu claim keje die banyak keje daripada orang lain kan(tak ade kene mengena dengan sesiapa yang hidup mahupon yang x hidup lagi dah), penah x die pikir yang orang lain tu yang maybe time nih tak banyak keje tapi for certain time die bz gile...lu orang rase camne???ni yang gua panas nih...takpe, gua saba lagi nih...gua penah nak dekat 2 bulan dulu everyday gua keje...sabtu ahad pon gua keje nih...tapi gua x penah plak jeles ngan orang lain yg takde keje...x penah plak gua pegi ngendap org lain ade keje ke tak...sebab gua tahu yang keje gua x same ngan orang lain kan...ape ade gua kesah ke???ni yang gua rasa nak caci maki saja diriku....bila itu bisa membuatmu...dahhh!!!!adow yaii...gua fenin...

cakap pasal keje nih jugak, ade sorang opismate gua nih...die dah menghitung hari nak blah dari opis nih...walaupon agak tua, tapi minah ni agak best utk gua buat kawan...gua pon baru berape bulan je kenal ngan minah nih...name minah ni amalina...kat opis nih kitorang panggil lin jer...semalam die dah buat farewell party utk diri sendiri...time kasih banyak2 la lin...sedap kek tuh...lenkali buat la lagi...kalo bleh buat party buih plak...ape2 pon gua nak mintak maap kat lu lin kalo gua ade buat salah ke, terkurang ajar ke, terpakai baju jarang ke, ape2 lagi laa...tapi lu mmg sempoi la lin...gua tabik spring kat lu...semoga lu bahagia ngan idup lu n semoga berjaya di dunia mahupon akhirat...amin!!!!!!!!pasni jgn la lupe contact kitorang kalo nak gi outing...hehehe...sebelum gua tutup entry nih gua ade satu pantun untuk si lin nih...

pulau pandan jauh ketengah,
gunung daik bercabang-cabang,
kepada amalina dangdut ah ah,
kami ucapakan selamat jalang!!!
assamekom...





3 pengomen:

Anonymous said...

alamak!! skali pantun t'kuar plak la loghat t'ganu ko yea nokks...huhuhu..occay la...mak xkesah..huhu jgn ada org slh tafsir plak dah la...huhu...makk stuju ngn pendapat ko psl keje2 nie...huhu...

-mak yg letih-

Maknyer said...

dah pangkah..tapi buke balik,hehehe.

mu letak pil cikitekaun je dlm kopi die,bagi cirit-birit;-)

badd said...

to mak yang letih:
time kasih kerana menyokong ye nyah...hahaha...

to maknyer:
doh letok pil cikitekaun tapi sekali org lain yg minum...cemane???