Tuesday, December 9, 2008

tanah gelongsor??!!!

first of all, gua nak ucapkan selamat hari raya aidiladha kepada semua muslimin dan muslimat kat atas muke bumi nih...cakap pasal raya nih, gua ade sad story mau cerita ngan lu orang la...pepagi buta sabtu aritu gua dapat satu phone call dalam kul 8.30 pg(pepagi buta la sgt kan..)rupe2nye housemate gua yang call...ni perbualan gua ngan housemate gua tuh..

tuutt..tuutt..tuutt..tuutt...

housemate: hello...ko ade kat mane nih??

gua: gua ade kat umah la...takkan kat midvalley kot...

housemate: habis kite bro...kite da terperangkap ni...

gua: terperangkap celah mane nih...aku tgh seronok membuta nih nak terperangkap kat celah manenye..

housemate: gile dowh...ade landslide kat umah kite nih...

gua: landslide je...ala elek arr...biase la t...LANDSLIDE??!!!!ape lu merepek ni syettoonnn!!!!

housemate: serius dow...aku macam x percaya je nih...aku rase cam dunia nak kiamat nih...ko turun la tgk sendiri...aku da insaf nih...nak gi masjid jap solat hajat...

gua: orait.....

tuuuuutttt............

gua pon dengan kelam kelibut bersama abg gua yang lagi cuak dari gua turun la ke tempat kejadian...mmg gua terkejut beruk la kan tgk tanah runtuh tuh...mmg horror dowh...

salah sebuah rumah yang terlibat dalam kejadian landslide kat bukit antarabangsa...sadis dow...

tak pernah lagi dalam hidup gua kena benda2 camni kan...biasenye tgk dalam tv jer...orang ramai dah kecoh2 dah...dah la satu2nya jalan nak kuar tu dah kena timbus ngan tanah, rumah, swimming pool, pokok, basikal, bantal busuk ngan macam2 lagi la....walaupon gua agak cuak tapi gua buat cool je...time tu dalam kepala otak gua mmg takleh nak pikir ape...gua kalo da takleh pikir gua nak kena makan...tu petanda gua da lapar...gua pon ajak la abg gua ngan housemate gua pegi lepak maple...konon2nye nak pikir strategi time makan kat maple tuh la...sekali pas minum air nescafe o ais maple tu yang rasenye agak payau2 tenggiling, satu strategi pon x jadi...so kitorang just decide nak naik atas balik pastu packing barang...

da settle packing pastu nak turun balik da tak boleh dah...dan2 time tu anggota keselamatan nih cakap paras air da naik...sila ikut laluan alternatif yang baru dibuat...tup tap tup tap, amik kau!!!gua nak kena naik bukit la plak kan...tak pasal2 kena jungle trekking time2 genting camni...

ni lah satu2nya jalan nak kuar dari bukit antarabangsa tuh...krem la kaki gua kan naik ke puncak tuh...


sampai je kat puncak tu, gua da blur kat mane gua sampai nih...gua pon buat tak port la gi tanye brader JPA3 tu kan...sekali die cakap kena naik trak kalo nak turun ke mrr2 tuh kan...n buat pertama kali gua nak trak macam org nak kena tangkap tuh...hahaha...sedar x sedar sekali sebelah gua ade minah yang tgh betulkan susuk ngan wig die..kecoh gile minah nih...time2 darurat camni pon lu nak repair susuk ke???gua rase minah ni pakai susuk sebab nak bagi muke jadi macam si zeton tu kot...gua rase la kan...hehehe!!!


gua x sempat nak amik gambar...video je gua sempat amik pasal minah yg ngah repair susuk nih..sadis2...

dalam kul 5 ptg tu kitorang da berjaya keluar dari bukit antarabangsa tuh dalam keadaan hujan lebat...ape2 pon, gua nak ucapkan bebanyak tenkiu yang tidak terhingga pada member2 gua yang banyak bagi support kat gua mase gua tengah melalui waktu2 sukar tu kan...gua mmg salute la lu orang...skang nih gua baru dapat info kete gua boleh bawak kuar petang nih...so gua taknak buang mase gua, gua nak bersiap pakai baju perang sebab gua nak kena naik bukit antarabangsa tu buat kali yang ke lapan belas...lu orang berdoa la agar gua dapat bawak turun kete gua...gua nak chalo dulu...papehal nanti gua update kat blog gua nih...last but not least, gua nak berterima kasih pada cikgu yam gua sebab menaja penginapan serta alatan mandian kepada gua sepanjang gua takleh balik umah lagik nih...gua ade satu pantun untuk cikug yam...dengar baik-baik ye...

cikgu yam suke makan jelly,
makan jelly kat atas titi,
woit yam!!gua tahu lu suke makan ikan keli,
tapi lu tetap baik hati mehh.....

p/s: ape kau rasa???PISANG??!!!!

7 pengomen:

Anonymous said...

haha!!! yg penting PISANG tue adoo!!! huhuhu...

-makk yg penat-

Maknyer said...

aduh...idup lagi awok2 nih...aku dh sebar ke rakan2 yg mu & jele mati berpelukan..hahaha!petang esk nak swim kat umah mung k..aku ade goggle spare:-))

ein said...

aku confuse a bit. T_T

Unknown said...

di manakah anda tdo sewaktu kejadian?? takkan housemate kene tepon kot??? kalo satu rumah, ketuk pintu bilik pon bole...ahahahahaha...jawab jgn tak jawab

Anonymous said...

ahahaha sungguh keji video ittew..tapi takper..mak dah jumpe Dukun Diwangga dah...masukkan balik susuk keramat mak

Nuts said...

motif betulkan susuk time2 kritikal macam tu?

badd said...

to maknye:
jom gi swim...jalan siap doh...hahaha...google spare bagi ke jele...aku x mati lagi nih...mase aku peluk jele tu sebab nok selamatkan die...die siap nyorok bawoh katil lagi time tuh...

to e'in:
ape yang ko confuse tu???aku pon confuse gak nih...

to amirul:
time tu aku kat umoh ler...jele call aku sebab die doh turun sebab nok gi trg pastu tersangkut tgh jalan...hahaha...peluh gok nih nok jawab...

to mak yang pakai susuk Dukun Dewangga:
sori la x sempat nak kaver mata dalam video tuh...hahaha!!!

to nuts:
motif die berasaskan tumbuh-tumbuhan...disebabkan baru lepas masuk hutan...susuk die tersangkut kat pokok getah kat dalam hutan tuh...